Feedback & klachten formulier

Beste huurders en aspirant-huurders,

Zoals een aantal van jullie weten is er laatst door mediabedrijf Sikkom een artikel over ons geschreven. Dit artikel gaat over dat wij als bedrijf huurders hebben geïntimideerd, bedreigd, opgelicht en misleid. Naar aanleiding van dit artikel hebben wij bij Sikkom aangegeven het hier niet mee eens te zijn.

Wij proberen onze huurders en aspirant-huurders altijd zo goed mogelijk te helpen, maar natuurlijk zoals in elk bedrijf ontstaan er wel eens fouten. Echter de zaken waar wij van beschuldigd worden gaat ons veel te ver en zo hebben wij ons nooit zo misdragen. 

Desalniettemin merken we dat hiervoor toch wel vragen zijn, en dat mensen opheldering willen. Ten eerste willen we aankondigen dat we een klachtenformulier op de website lanceren (Onder aan deze pagina). Huurders die ontevreden zijn kunnen ons hier feedback geven en eerlijk hun mening uitten. Wij zullen dan hierop reageren en proberen samen tot een oplossing te komen. 

Ten tweede over onze werkwijze. Wij krijgen nog dagelijks aanmeldingen voor zoekopdrachten van Nederlandse en buitenlandse studenten. Normaliter mochten wij naar aanleiding van een zoekopdracht en een succesvolle zoektocht naar een woning kosten in rekening brengen. Door dat in Nederland veel bedrijven kosten in rekening hebben gebracht voor eigen beheersportefeuilles zonder zoekopdracht, is over bemiddelingskosten heel veel discussie geweest. Wanneer mag het nou wel? Wanneer mag het nou niet? Huurders en ook woningzoekenden weten dit niet precies. Hierdoor zijn wij ook vaak benaderd of de kosten die wij in rekening hebben gebracht nou wel of niet toegestaan waren. Dit brengt een hoop negativiteit met zich mee, en wij worden hier niet gelukkig van, laat staan dat de huurder hier gelukkig van wordt. We hebben erg veel tevreden Nederlandse en buitenlandse studenten geholpen een woning te vinden als ons eigen woningaanbod volledig verhuurd was. Hier zijn we mee gestopt sinds 1 januari 2018, omdat het onderscheid tussen wanneer het wel mag en wanneer het niet mag totaal niet duidelijk is voor huurders door nieuws berichten dat alle soorten bemiddelingskosten verboden zijn. Hierdoor hebben wij uiteindelijk soms in de rechtbank ons gelijk moeten halen en dit is totaal niet prettig voor ons, en absoluut ook niet prettig voor huurders.

Daarom zijn we gestopt met het vinden van woonruimte voor Nederlandse en buitenlandse studenten. Dit komt wellicht hard aan voor sommige woningzoekenden die echt maar geen woning kunnen vinden, maar wij voelen ons genoodzaakt te stoppen, omdat het anders onze naam maar blijft beschadigen.

Dit neemt niet weg dat wij niet ons eigen verhuur aanbod blijven verhuren. Echter hebben wij niet onbeperkt woningaanbod, en kunnen wij hierdoor maar een X aantal huurders blij maken met een woning per maand. Hier mag geen bemiddelingskosten voor gevraagd worden, en uiteraard doen wij dat ook niet.

Wij willen onze excuses aanbieden aan aspirant-huurders die de afgelopen maanden een zoekopdracht bij ons hebben neergelegd en wij hier niet op in zijn gegaan. Wij zullen het zoekopdrachten formulier van onze website halen en hopen dat jullie elders een leuke woning zullen vinden. Jullie kunnen uiteraard ook gewoon nog onze Facebook pagina in de gaten houden voor ons eigen aanbod.

Vind jij als huurder of oud-huurder nou dat jij onterecht bemiddelingskosten hebt betaald? Neem dan contact met ons op, en dan kijken we of in jouw geval het terecht of onterecht is gebeurd. Onterecht betaalde bemiddelingskosten kun je terugvorderen tot maximaal vijf jaar na betaling hiervan.

Feedbackformulier